Email marketing. Kiedy uświadamiamy sobie, że każdego dnia na świecie wysyłanych jest ponad 200 milionów maili, lepiej rozumiemy zainteresowanie firm tą formą komunikacji. Wysyłanie e-maili ma wiele zalet i kilka wad, o czym przeczytasz w tym artykule
Spis treści:
Najważniejsze fakty dotyczące e-mailingu
Zanim wymienię główne zalety email marketingu, proponuję przyjrzeć się kilku kluczowym liczbom z artykułu podsumowującego 20 najlepszych statystyk dotyczących emailingu.
1. Łączna liczba kont pocztowych na świecie wynosi 4,3 miliarda.
2. 92% internautów korzysta z poczty elektronicznej, a 61% z nich używa jej codziennie.
3. 53% e-maili jest otwieranych na telefonach komórkowych.
4. 72% osób woli otrzymywać treści promocyjne drogą mailową.
To pokazuje nam, że email marketing jest po prostu niezbędny w dzisiejszych strategiach komunikacyjnych.
Email marketing – główne zalety
Lojalność użytkowników
Wśród istotnych zalet email marketingu, aspekt lojalności użytkowników jest fundamentalny. W rzeczywistości każdy, kto zgodził się na otrzymywanie Twoich newsletterów lub e-maili marketingowych, wysłał silny sygnał przywiązania do firmy. Wchodzisz tym samym w uprzywilejowaną relację z nimi. To często tłumaczy lepszą skuteczność email marketingu w porównaniu np. z mediami społecznościowymi.
Obniżone koszty
Koszty kampanii email marketingowej są często niższe niż innych akcji marketingowych, w szczególności dzięki narzędziom wyspecjalizowanym w wysyłaniu profesjonalnych maili, z których część jest w pewnym stopniu darmowa.
Segmentacja bazy danych
Kiedy już stworzysz swoją listę e-mailową, masz możliwość segmentowania jej według dostępnych informacji. Dzięki temu możesz dostosować swój email marketing do celu i uzyskać lepsze wyniki.
Statystyki kampanii e-mailowych
Wielką zaletą, że e-mail marketing ma i że pozwala uzyskać ciekawe statystyki swoich kampanii e-mail marketingowych, jeśli używasz odpowiedniego oprogramowania do wysyłania e-mail marketingu, jak wspomniano powyżej. Masz możliwość sprawdzenia ile osób otrzymało twojego maila, kto go otworzył i kto kliknął link w twoim newsletterze. Można też dowiedzieć się, jaki e-mail jest używany i na jakim urządzeniu.
Wady email marketingu
Choć pozostaję gorącym zwolennikiem e-mail marketingu, muszę przyznać, że istnieje kilka wad, które nie powinny być pomijane przy rozpoczynaniu działań promocyjnych e-mail marketingu.
Po wysłaniu nie są możliwe żadne modyfikacje. W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, po wysłaniu kampanii e-mailowej lub newslettera, nie możesz dokonać zmian, jeśli popełniłeś błąd. Dlatego właśnie powinieneś testować i walidować swoje maile przed ich wysłaniem.
Ryzyko związane z spamem
Główne rozwiązania w zakresie przesyłania wiadomości e-mail, takie jak Gmail, Outlook czy Yahoo, wprowadziły środki mające na celu filtrowanie i przeciwdziałanie nadużyciom związanym z pocztą elektroniczną, znanym jako spam. Dlatego należy unikać sytuacji, w której trafisz do folderu spamu swoich potencjalnych czytelników. Dlatego należy unikać dodawania adresów mailowych osób, które nie wyraziły zgody na ich uwzględnienie. Warto również używać odpowiedniego oprogramowania do obsługi newslettera, który rozsyła e-maile do subskrybentów.
Email marketing: (c) Ufoludek.pl / GT
Zobacz też:
> Oprogramowanie dla firmy
> Outsourcing pracowniczy