Incentive travel – wyjazdy firmowe

Estimated read time 3 minut czytania

Rynek wyjazdów incentive travel jest wart 950 mln PLN rocznie. To 14% całego rynku wyjazdów zagranicznych Polaków (6,8 mld PLN). Rynek incentive travel w ponad 60% stanowią wyjazdy motywacyjne, 30% integracja dla pracowników za granicą, 10% podróże dla pracowników w Polsce

Wyjazdy incentive coraz popularniejsze

– Rynek wyjazdów dla biznesu bardzo dynamicznie rozwija się, w tempie 12-15% rocznie. Cena wyjazdu na osobę jest 3 krotnie wyższa (ok. 1,5-2 tys. euro) niż w przypadku klientów indywidualnych. Stąd duże zainteresowanie nowymi, coraz bardziej egzotycznymi kierunkami – mówi Michał Czerwiński, prezes agencji InDreams.

– Chcemy odmienić wizerunek Seszeli jako drogiego kierunku wypoczynkowego dla par. Nasze wyspy, to doskonałe miejsce do organizacji unikalnego wyjazdu incentive oraz konferencji. Obecnie 30 % przychodów stanowią klienci biznesowi i ten segment rośnie – podkreśla Karen Confait z Biura Turystyki Seszeli.

Wyjazdy firmowe i motywacja

Potwierdzają to badania wśród przedstawicieli kadry zarządzającej. 80 % badanych respondentów uważa, że wyjazd, który jest motywatorem w programie wsparcia sprzedaży, jest zdecydowanie efektywniejszy i dłużej pamiętany, niż premia finansowa. Aż 60 % respondentów uznało, że premia finansowa to zwykły składnik wynagrodzenia. Tymczasem wyjazd incentive przez 3/4 badanych odbierany jest jako bardzo pożądana i doceniana forma motywacji (dane Incentive Federation Report).

– Wyniki amerykańskich badań potwierdzają nasze obserwacje. Wyjazdy organizowane w ramach wsparcia sprzedaży firmy, cieszą się dużym uznaniem i zainteresowaniem uczestników. Wyjazdy, które są zwykle organizowane dla partnerów handlowych w egzotyczne miejsca, są skutecznym narzędziem motywacyjnym oraz doskonałą okazją do wzmocnienia relacji biznesowych – dodaje Michał Czerwiński.

Z analiz InDreams wynika, że 60 % firm stosuje incentive travel jako stały element polityki sprzedażowej firmy. Średnia cena na pracownika wyjazdów incentive, to 3000 zł i ok. 6000 zł na wyjazdy, gdzie zapraszani są najważniejsi klienci czy dystrybutorzy. Budżet jubileuszowych wyjazdów w dalsze zakątki świata wyceniany jest 2-krotnie wyżej (12.000 zł). Średni wydatek polskiej firmy na wyjazd incentive dla partnerów handlowych, wynosi ok. 300.000 zł.

Incentive travel – czy warto?

Wprawdzie egzotyczne i dalekie podróże są faktycznie kosztowne, ale warto wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze: każdą wyprawę incentive, która organizowana jest w ramach szerszych działań motywacyjnych, należy traktować jako inwestycję. Praktyka wskazuje, że zyski osiągane dzięki umiejętnemu zastosowaniu narzędzia, jakim jest program aktywizujący sprzedaż, zwykle znacznie przewyższają poniesione nakłady.

Warto dodać, że działania zawsze dopasowane są do budżetu i zakładanych celów sprzedażowych. Dzięki temu zleceniodawca może być pewien, że osiągnie zakładany rezultat, a program i realizacja wyjazdu będą dobrze odebrane przez uczestników wyjazdy, choćby ze względu na jej indywidualny charakter, ponieważ każdy taki projekt jest „szyty na miarę”.

Incentive travel w Ufoludek.pl
Uwaga, podane w artykule kwoty i ceny obecnie są wyższe

Zobacz też:
> Najszybszy karykaturzysta na firmowy event

Tematy pokrewne