Marketing afiliacyjny jeszcze kilka lat temu był bardzo popularnym sposobem na zarobienie niewielkich pieniędzy i podreperowanie domowego budżetu. Obecnie wraca ze zdwojoną siłą, a jego popularność przebija najśmielsze oczekiwania. To dlatego, że obecnie każdy użytkownik może spróbować swoich sił dzięki platformom i serwisom, na których szybko można zyskać popularność i w ten sposób przyciągnąć do siebie potencjalnych konsumentów
Spis treści:
Zarabianie na kliknięciach
Marketing afiliacyjny to kolejna forma pośredniczenia w sprzedaży. Użytkownik, który działa aktywnie na popularnych mediach społecznościowych, takich jak TikTok czy Instagram, może z łatwością zbudować wokół siebie społeczność. To z kolei zachęca wielu sprzedawców do zaoferowania mu specjalnych, indywidualnych linków do ich sklepów.
Marketing afiliacyjny w największym uproszczeniu polega na zarabianiu na zakupach innych osób. Społeczność klika w indywidualne linki danego twórcy, które przekierowują ją na stronę internetową sklepu lub wydarzenia. Jeśli ktoś dokona na nich płatności, właściciel linku może dostać część wydanych pieniędzy.
Atrakcyjne stawki za kierowanie ruchem
Użytkownik, który zdecyduje się na zarabianie za pomocą marketingu afiliacyjnego, może zarobić całkiem sporo, jeśli podejdzie do swojego zajęcia odpowiedzialnie. Wchodząc we współpracę z dużymi, rozpoznawalnymi i godnymi zaufania markami, może liczyć często nawet na uzyskanie 30% kwoty, którą jego społeczność wyda w danym sklepie.
Stawki są spore, ale nie pojawiają się znikąd. Użytkownik zarabia na sprawnym kierowaniu ruchem, a jego dochody ostatecznie i tak nie są uzależnione od pracy, jaką włoży w ten mały biznes. Wiele zależy przede wszystkim od tego, jak mocno uda mu się zainteresować internautów konkretną ofertą.
Czy marketing afiliacyjny jest bezpieczny?
Co do zasady tak. Oczywiście w Internecie nie brakuje oszustów, którzy generują swoje linki i podają je użytkownikowi zainteresowanemu tematem. W konsekwencji wszystko, co zarobi tak oszukana osoba, trafia do kieszeni innej osoby. Są to jednak przypadki bardzo rzadkie.
Prowadząc działalność związaną z marketingiem afiliacyjnym trzeba pamiętać, aby zawsze współpracować z markami, którym się ufa. To o tyle ważne, że na użytkowniku polecającym produkt spoczywa odpowiedzialność. Dobrze jest szukać także firm, które oferują duże stawki za skorzystanie z ich usług.
Marketing afiliacyjny: (c) Ufoludek.pl / GT
Zobacz też:
> Dropshiping