Punkty informacji w galeriach handlowych – czy są potrzebne?

Estimated read time 3 minut czytania

W polskich miastach znajduje się mnóstwo galerii handlowych, które cieszą się ogromną popularnością. W większości z nich, a może nawet we wszystkich, znajdują się specjalne punkty informacji. Czy są potrzebne i jaką funkcję spełniają punkty informacji w galeriach handlowych?

Nie tylko punkt informacyjny dla klientów

Zazwyczaj umiejscowione są przy głównych wejściach, w głównych alejach, na centralnych placach wewnętrznych galerii handlowej. Podstawową rolą takiego puntu jest udzielanie informacji klientom. Na jaki temat? Przede wszystkim lokalizacja sklepów. Jak się okazuje, nadal wiele osób woli otrzymać informację, pytając pracownika takiego punktu. Punkt informacji, to jednak zdecydowanie więcej niż samo kierowanie klientów do konkretnych sklepów.

W zdecydowanej większości galerii handlowych w punktach informacyjnych odbywa się także sprzedaż kart podarunkowych. Pracownicy informacji obsługują również programy lojalnościowe. Dodatkowo zajmują się przyjmowaniem skarg, wniosków klientów, rozpatrywaniem różnych zdarzeń na parkingach czy pasażach galerii. Ludzie przychodzą tu i zgłaszają różne tematy. Przykład? Awarie schodów, wind, inne „palące” kwestie.

Gdy podczas zakupów zgubi się dziecko

Część pracowników punktu informacji w galerii jest zatrudnionych przez firmą ochroniarską i pełni różnego rodzaju role związane z ochroną obiektu. Przy ewakuacjach bierze udział w wyprowadzaniu ludzi z budynku do jednego z punktów zbiórek. Spisuje oświadczenia. Do niego najczęściej trafiają rzeczy zagubione, a także dzieci, które gubią się rodzicom podczas zakupów. Dlatego można powiedzieć, że punkt informacyjny, to przede wszystkim obsługa klienta.

Pracownik Informacji często wykonuje także różne mniejsze i drobniejsze prace dla ochrony lub Dyrekcji Centrum Handlowego. Wspomaga dyrekcję oraz jest pośrednikiem między klientem a dyrekcją i zarządcą budynku. Pierwszym kontaktem, pierwszą linią frontu w tej relacji. Przyjmuje awizacje na prace, kontaktuje się z najemcami galerii, przekazuje informacje, załatwia drobniejsze tematy z tym związane.

Czy punkty informacji w centrach handlowych są potrzebne?

W większych budynkach i galeriach handlowych na pewno są potrzebne i dużo ludzi korzysta tu z pomocy. Dodatkowo właśnie tam kupuje się modne w ostatnich latach karty podarunkowe. Taki punkt, to także spore ułatwienie dla dyrekcji. Można sobie łatwo wyobrazić, o ile więcej zamieszania miałby zarządca budynku i bezpośrednich „interesantów” gdyby nie było „przedstawiciela” galerii na jej recepcji czyli w punkcie informacji.

Niestety, pracownik informacji nie może liczyć na zbyt duże wynagrodzenie. Praca, choć często nudna, nie zawsze jest doceniana. Zdarza się, że ludzie odwiedzający punkt bywają bardzo roszczeniowi i nieprzyjemni.

Punkty informacji w galeriach handlowych: (c) Ufoludek.pl / GT

Zobacz też:
> Ciekawostki o centrach handlowych
> Karty kredytowe

Tematy pokrewne