Dla wielu miłośników motoryzacji samochody takie jak Volvo 240 lub Volvo 740, to niezawodność i trwałość konstrukcji taka sama, jak w przypadku auta Mercedes W124 D200. Szwedzkie Volvo, to jedna z nieśmiertelnych konstrukcji w dziejach światowej motoryzacji
Spis treści:
Tajemnicze słupki A w samochodzie Volvo
Tak twierdzą nawet znawcy tematu i oni dodadzą jeden istotny szczegół do całości opisu szwedzkiej konstrukcji. Chodzi o słupki A w skandynawskich autach, a dokładniej o tym, że te konstrukcja karoserii jest wzmocniona na wypadek kolizji z… łosiem.
Te spore zwierzęta mają masywne ciało o masie blisko siedmiuset kilogramów i nogi jak patyki. Do tego nie można zapomnieć o masywnym porożu. Właśnie dlatego słupki „A” skandynawskich samochodów takich jak Volvo 240 są mocniejsze niż w przypadku innych samochodów. Nic dziwnego, bo w tej części świata kolizje z udziałem tych zwierząt są zaskakująco częste.
Co to jest test łosia?
W większości krajów świata test łosia polega na zjechaniu w bok, czyli najczęściej w lewą stronę, a potem powrót na właściwy tor jazdy.
Wszystko to, po to aby uniknąć kolizji z łosiem. Jeśli zaś chodzi o skandynawski model niebezpiecznej sytuacji, to on nie zakłada ryzykownego zjazdu na bok. Skandynawia jest mroźna i dlatego gwałtowne manewry pojazdem przy wyższych prędkościach, mogą tam skutkować utratą kontroli nad pojazdem, a nawet jego wywrotką. Głównie ze względu na mizerną przyczepność. Zdecydowanie lepiej jest wzmocnić słupki A i przednią część dachu – po to, aby kierowca nie ucierpiał w przypadku prowadzonego przez niego auta, w wyniku kolizji z łosiem.
Samochody ze wzmocnioną konstrukcją
Kolizje z masywnymi zwierzętami są groźne. Zamiast łosia może to być choćby krowa. Każde z takich masywnych zwierząt, to góra mięsa w którą uderza samochód jadący ze znaczną prędkością. Dlatego wzmacnianie konstrukcji aut ma sens, bo bezpieczny zjazd na bok to często jedynie ta teoretyczna możliwość.
Volvo: (c) Ufoludek.pl / GT
Zobacz też:
> Wartość rynkowa samochodu
> Najlepsi kierowcy Formuły I