Dobra widoczność strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwania jest kluczowa dla wielu małych i średnich firm, gdyż jest to prosty sposób na przyciągnięcie klientów. Pierwsza dziesiątka wyników generuje najwięcej konwersji, takich jak zakupy i zapytania ofertowe. Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga czasu i wiedzy, gdyż bez tego nie uda nam się podjąć odpowiednich działań SEO, które zwiększą pozycję strony w Google
Spis treści:
Optymalizacja strony internetowej
Dwa filary dobrej widoczności, to działania optymalizacyjne na stronie (on-site) i poza stroną (off-site), takie jak link building. Pierwszym elementem, na który warto zwrócić uwagę, jest tytuł strony, ponieważ wpływa na widoczność. Upewnij się, że każda podstrona ma unikalny tytuł i nie przekracza limitu 60-65 znaków. Dodatkowo należy unikać umieszczania w tytule elementów takich jak CTA, hasła reklamowe czy numer telefonu, gdyż tytuł powinien mieć jedynie charakter informacyjny.
Wartościowa treść wpływa na widoczność strony
Kolejnym elementem jest treść strony, którą warto podzielić na stałą treść, taką jak opisy produktów i strony informacyjne, oraz treść stale rozbudowywaną, taką jak poradniki i wpisy na blogu, w których możesz polecać własne produkty i usługi, a także umieścisz linki do konkretnych produktów czy kategorii. Treści są kluczowe dla widoczności strony, więc warto zadbać o ich jakość.
Dlatego też upewnij się, że każda podstrona ma unikalną treść i że jest przygotowana z myślą o użytkownikach. Wykorzystaj słowa kluczowe, na których chcesz się skupić, ale pamiętaj o tym, że treść powinna być przede wszystkim wartościowa dla użytkowników, dlatego nie może być w niej zbyt dużej ilości słów kluczowych.
Dobry opis, nagłówki, linkowanie wewnętrzne
Opis meta (description) to kolejny element, który wpływa na widoczność strony. Choć nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, atrakcyjny opis może zwiększyć współczynnik odwiedzin na stronie. Upewnij się, że każda podstrona ma unikalny opis, który krótko opisuje zawartość strony i zachęca do odwiedzenia.
Prawidłowo zoptymalizowane nagłówki pomagają w zwiększeniu widoczności strony. Upewnij się, że stosujemy odpowiednią hierarchię nagłówków i że zawierają one interesujące frazy kluczowe nie tylko w podstawowej formie, ale również w innych odmianach gramatycznych.
Linkowanie wewnętrzne, to kolejny ważny element. Prawidłowo skonstruowane linki wewnętrzne pomagają robotom wyszukiwarki dotrzeć do wszystkich podstron. Skup się na powiązaniu tematycznym między podstronami i wykorzystaj linki śródtekstowe, takie jak linki z artykułów na blogu.
Dobra widoczność strony w wynikach wyszukiwania to kluczowy czynnik sukcesu dla wielu firm. Działania optymalizacyjne na stronie i poza nią są ważne, dlatego też, jeśli nie posiadasz niezbędnej wiedzy, najlepiej jest zlecić to zadanie specjalistom od pozycjonowania.
Widoczność strony www (c): Ufoludek.pl / GT
Zobacz też:
> CasinoSport.pl
> Jak kupowałem artykuły sponsorowane